Thursday, February 17, 2011

Wang Xiang Serama

      English:


This breed originates from the Young Rocky Breed. This Young Rocky Breed is from the pure Rocky bloodline. It can be obtained from the breeder, Mr USOP from Terengganu, Malaysia. This chicken has the characteristics of a champion chicken. Its accessories are neat and beautiful. It weighs at 280grammes. With the 23½  points of showmanship, it is still young and has a full potential of being a future champion.   

Currently, I am mixing with three hens from Terengganu, which have the same bloodline to produce high quality chicks. These hens are rare in Terengganu to ensure that this special breed remains in the hands of selected breeders only. This is a new breed which is owned by only a few people in the whole of Malaysia.  We hope that in the near future, we can produce and display an array of beautiful serama chickens.


For more details, contact Eric Lee [019-2226188].


***********************************************************************************************

Bahasa Malaysia:

"Baka yang telah didapati dari –baka Rocky- Muda. Serama muda ini pure blood baka Rocky yang diperolehi dari terrengganu oleh pembaka asalnya, Cikgu USOP. Ayam ini mempunyai ciri-ciri ayam jaguh. Acesssorynya sangat cantik dan kemas. Mempunyai berat badan yang 280gm. Gaya 23 ½ masih muda dan berpotensi untuk menjadi champion pada masa akan datang. 

Sekarang saya memasukkan 3 ekor ibu yang telah diperolehi dari terrengganu yang mempunyai talian darah yang sama dari reban (rahsia) yang dapat menghasilkan anak – anak yang berkuality tinggi. Baka induk ini kurang dikeluarkan dari negeri Terrengganu kerana untuk memastikan ayam pattern baru masih didalam milik orang-orang yang tertentu. Baka ini adalah baka baru dan hanya dimiliki beberapa orang seluruh Malaysia, pada pengetahuan saya. Kami berharap pada masa akan datang dapat mempamerkan produk serama yang cantik pada masa yang terdekat."

 Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Eric Lee (019-2226188).
 

No comments:

Post a Comment